Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  19 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 84 Next Page
Page Background

2006 yılında RTÜK

tarafından

gerçekleştirilen

‘İlköğretim çağındaki

çocukların televizyon

izleme alışkanlıkları

kamuoyu araştırması’,

öğrencilerin günde üç

saate yakın televizyon

izlediklerini gösterdi.

Aynı araştırma,

öğrencilerin internet

kullanma ve radyo

dinleme alışkanlıkları

hakkında da önemli

bulgular ortaya koydu

ve medya okuryazarlığı

dersinin ne kadar

gerekli olduğu açıkça

görüldü.

sendikalar gibi paydaşların ve

öğretmenlerin, katılımcı bir

anlayışla sürece dahil edilmesi

öngörüldü.

HEDEF FARKINDALIĞI

YÜKSEK, FARKLILIKLARA,

ETİK DEĞERLERE SAYGILI,

BİLİNÇLİ BİR NESİL

YETİŞTİRMEK

Medya Okuryazarlığı

dersiyle medya iletilerine

ilişkin farkındalık düzeyi

yüksek, medyadaki olay,

olgu ve içeriklere eleştirel

yaklaşabilen, sorumlu ve

etik davranan bireylerin

yetiştirilmesi amaçlanıyor.

Medya okuryazarlığı dersi

sayesinde öğrenciler, özel

yaşamın mahremiyetine saygı

duymayı, estetik duyarlılığı,

dürüstlüğü, sorumluluğu,

farklılıklara saygı duymayı,

kültürel mirası yaşatmayı,

bireyler arası iletişimi, aile

içi iletişime önem vermeyi,

bilinçli tüketimi, bilimselliği

ve paylaşmayı da öğreniyor.

Medya okuryazarlığının önemi

şüphesiz ki daha fazla kontrol

sağlamasından kaynaklanıyor.

Çocuklar başta olmak üzere

toplumun diğer kesimleri medya

okuryazarlığı konusunda ne

kadar bilgiye sahip olurlarsa

gerçek dünya ile medya

tarafından inşa edilen dünya

arasındaki sınırı o denli kolay

fark edebilir ve medyadan bilgi

alırlarken zararlı etkilerinden

kendilerini koruyabilirler.

Teknolojnin geldiği nokta,

iletişim kanallarının çeşitliliği

ve yaygın kullanımı dikkate

alındığında, özellikle çocuklar,

kendilerine sunulan yoğun bilgi

bombardımanını süzmeden,

olduğu gibi aldıkları için

devlet kurumlarının getirdiği

uygulamalar büyük önem taşıyor.

Bu uygulamaların özellikle

de eğitim sisteminin içine

dahil edilip, erken dönemde

çocukların bilinçlenmesine

katkıda bulunması çok önemli.

kendini geliştirme aracı olarak

medyayı, özellikle televizyon

ve sosyal medyayı kullandığı

bilinen bir gerçektir. Bu nedenle,

akademik çevreler medya

okuryazarlığı dersinin diğer

ülkelerdeki gibi zorunlu olması,

daha erken yaşta bu dersin

alınması ve medya okuryazarlığı

dersine iletişim fakültesi

mezunlarının girmesi gerektiği

yönünde görüş bildiriyorlar ve

bu konuda da önemli kararlar

alınabileceği, olumlu gelişmeler

yaşanabileceğinden umutlular.

AKADEMİK ÇEVRELERE

GÖRE MEDYA

OKURYAZARLIĞI DERSİ

ZORUNLU OLMALI

Türkiye bu konuda Kanada,

ABD, İngiltere, Avustralya gibi

ülkelere göre fazla, Avrupa

ülkelerine göre ise daha az

geriden gitse de, aldığı kararlar

ve önlemlerle önemli bir yol aldı

ve daha da alacaktır. Ülkemizin

kültürel, sosyal ve ekonomik

koşulları dikkate alındığında,

büyük bir çoğunluğunun boş

zamanlarını değerlendirme ve

Başlangıçta sivil toplum hareketi olarak

doğan, medya okuryazarlığı konusu daha

sonra hükümetler tarafından da benimsendi.

Bugün ABD, Kanada, İngiltere, Almanya,

İtalya, Hollanda, İskoçya, İspanya, İsveç, Fransa, Danimarka,

Finlandiya, Avusturya ve Avustralya gibi ülkelerde hükümetlerin

de desteğiyle ilkokul düzeyindeki okullarda medya okuryazarlığı

dersleri okutuluyor.

HAZİRAN 2018 19