Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  18 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 84 Next Page
Page Background

dosya

verilmesinin önemine dikkat

çekildi. 2005 yılında Marmara

Üniversitesi İletişim Fakültesi

tarafından Türkiye’de ilk kez

düzenlenen ‘Uluslararası Medya

Okuryazarlığı Konferansı’nda

RTÜK, medya okuryazarlığının

neden gerekli olduğuna

ilişkin resmi bir bildiri sundu.

2004–2006 yılları arasında

çeşitli ülkelerdeki programlar ve

çalışmaların neticeleri araştırılıp,

incelendi.

MEDYA OKURYAZARLIĞI

DERSİ 2007 YILINDA

TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİM

OKULLARININ 6. 7.

VE 8. SINIFLARINDA

SEÇMELİ DERS OLARAK

OKUTULMAYA BAŞLADI

2006 yılında RTÜK tarafından

gerçekleştirilen ‘İlköğretim

çağındaki çocukların televizyon

izleme alışkanlıkları kamuoyu

araştırması’, öğrencilerin günde

üç saate yakın televizyon

izlediklerini gösterdi. Aynı

araştırma, öğrencilerin internet

kullanma ve radyo dinleme

alışkanlıkları hakkında da

önemli bulgular ortaya koydu

ve medya okuryazarlığı dersinin

ne kadar gerekli olduğu açıkça

görüldü. Yapılan ön hazırlık

çalışmaları sonucunda, medya

okuryazarlığı konusundaki

çalışmaları yürütmek üzere

bir komisyon oluşturuldu ve

komisyon çalışmalarında,

özellikle ABD ve Avrupa’daki

örnekler incelenip, konuya

ilişkin yurt içi ve yurt dışı

kaynaklı makaleler ve

diğer çalışmalar detaylı bir

biçimde değerlendirildi.

Bu noktada RTÜK ile Milli

Eğitim Bakanlığı Talim ve

Terbiye Kurulu Başkanlığı,

ortak bir irade göstererek,

orta öğretim kurumlarına

medya okuryazarlığı dersi

konulmasına dair işbirliği

protokolünü imzaladılar.

Böylelikle etkinlik merkezli,

bilgi ve beceriyi dengeleyen,

öğrencinin kendi yaşantısını ve

bireysel farklılıklarını dikkate

alan, çevresiyle etkileşimine

olanak sağlayan yeni bir

anlayış yaşama geçirilmeye

çalışılmış oldu. İlköğretim

seçmeli medya okuryazarlığı

dersi öğretim programı, 31

Ağustos 2006 tarihinde MEB

Talim ve Terbiye Kurulu’nda

görüşülerek kabul edildi. Bu

doğrultuda, 2006-2007 öğretim

yılında Milli Eğitim Bakanlığı

tarafından belirlenen beş pilot

ilde medya okuryazarlığı dersi

okutulmaya başlandı. 2007-

2008 eğitim-öğretim yılından

itibaren de ülke genelinde

ilköğretim okullarının 6. 7.

ve 8. sınıflarında seçmeli ders

olarak okutulmaya başlandı.

Bu aşamadan sonra bir

adım daha atılarak, medya

okuryazarlığının toplumun tüm

kesimlerini içerecek şekilde

yaygınlaştırılması amacıyla,

RTÜK tarafından Aile ve

Sosyal Politikalar Bakanlığı

ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın

katkılarıyla Ankara’da “Medya

Okuryazarlığı Çalıştayı”

düzenlendi. 30 Haziran – 01

Temmuz 2012 tarihlerinde,

“Medya Okuryazarlığı Dersi

Çalışma Grubu” ve “Yaşam

Boyu Medya Okuryazarlığı

Çalışma Grubu” olmak

üzere iki grup halinde

gerçekleştirilen çalıştayda,

medya okuryazarlığı dersinin,

uygulama ağırlıklı olarak

planlanıp yürütülmesini, yaşam

boyu öğrenme kapsamında

medya okuryazarlığı

eğitiminin, öğrenci öğretmen

aile üçgeninde ele alınması,

konuyla ilgili kamu kuruluşları,

STK’lar, medya kuruluşları,

Teknolojnin geldiği nokta, iletişim

kanallarının çeşitliliği ve yaygın

kullanımı dikkate alındığında, özellikle

çocuklar, kendilerine sunulan yoğun bilgi

bombardımanını süzmeden, olduğu gibi aldıkları için devlet

kurumlarının getirdiği uygulamalar büyük önem taşıyor.

Yeşilay

18

MEDYAYI NASIL OKUYORUZ?