Yeşilay Dergisi-Şubat-949.Sayı-Bağımlılıklar ve Akran Eğitimi - page 23

zik anlayışı, toplumsal roller ( öğrencilik,
kulüp arkadaşlığı vb.) açısından ortak ilgi
alanlarına sahip olunduğundan bilgi trans-
ferinin daha kolay olduğu gerçeğini ve ak-
ran grubunda gençlerin görüş açılarının ge-
nişlediğini de belirtmektedirler.
Akran eğitimci birey, genç olmanın anla-
mının, sorumluluklarının ve zorluklarının
farkında olan, birçok konularda akranlarına
oranla daha donanımlı ve dolayısıyla çevre-
sine telkin ve tavsiyelerde bulunan bir arka-
daş olarak algılanmaktadır.
Akran eğiticisinin seçiminde
dikkat edilmesi gereken hususlar
• Etkili bir etkileşim ve dinleme yeteneğine
sahip olmalıdır.
• Liderlik potansiyeline sahip olmalıdır.
• Gerekli zaman, istek ve enerjiye sahip ol-
malıdır.
• Yargılayıcı bir tutum ve davranış içinde ol-
mamalıdır.
• Akranları açısından örnek bir birey olma
potansiyeli taşımalıdır.
• Hedef kitle tarafından kabul gören ve say-
gı duyulan bir birey olmalıdır.
• Eğitimlerde programdaki planlamalara
göre tam katılımı sağlamalıdır.
Akran eğitimci olmak
gençlere ne kazandırır?
• Eğitim sonrasında iyi ve etkili bir iletişim
ve dinleme becerisi kazanılır.
• Sorumluluk alma duyguları gelişir.
• Akranları tarafından saygı duyulan ve ka-
bul gören bir birey olurlar.
• Liderlik vasıfları gelişir.
Akran eğitimi, gençlerin kendi sağlıkları-
na gerekli önemi vermeleri için ve kendi ilgi
alanlarındaki konularda etkinliklere katıl-
maları açısından önemli imkânlar sunmak-
la beraber, aynı zamanda da gün geçtikçe
sosyal ve manevi sorumluluklarından hızla
uzaklaşan gençleri yetkilendirmek bakımın-
dan da toplum açısından önemli bir düzen-
leme yolu olarak kabul edilmelidir.
21
1...,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22 24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,...64
Powered by FlippingBook