Yeşilay Dergisi-Kasım-946.Sayı-Bağımlılıklar ve Eğitim - page 20

Bağımlılıkla mücadelede
okulların rolü*
Amerikalı gençlerin bağımlılık ya-
pan maddeleri rahatsız edecek düzey-
de kullanımı halen daha devam eden
bir problemdir. Birçok genç için fiziksel, psikolo-
jik ve sosyolojik açıdan “Evin dışındaki başka bir
ev” anlamına gelen okullar, doğal olarak mad-
de bağımlılığını tanımlama, çocukları bağımlı-
lığa karşı eğitme ve koruma noktasında önem-
li işlev ve fonksiyonlara sahiptirler. Oysaki mad-
de bağımlılığını önleme programlarının bir par-
çası olarak madde bağımlılığı testinin çocuklar
üzerinde rastgele uygulanması son derece titiz ve
ayrıntılı bir şekilde hazırlanmış bilimsel değer-
lendirmeler gerektirmektedir. Genele hitap eden
bir uygulama, testin etkililiğini ve olası zarar-
lı sonuçlarını iyi bir şekilde değerlendirmek için
devam eden testin sonuçlarını beklemek duru-
mundadır. Eğer çocuk üzerinde madde bağım-
lılığı testi uygulanacaksa, kesinlikle bu uygula-
ma yalıtılmış bir ortamda yapılmamalıdır. Baş-
lıca görevleri bağımlılığa karşı etkili program-
lar/uygulamalar kullanmak, bağımlılık mad-
delerini kullanma noktasında olası riskler taşı-
yan öğrencileri tanımlamak ve öğrencileri gerek-
li sağlık kurumlarına yönlendirmek olan okullar
hem aileler ile hem profesyonel sağlık çalışanla-
rı ile hem de resmi görevliler ile birlikte çalışma
ve hareket etme fırsatına sahiptirler. Eğer mad-
de kullanımı tespit edilirse, okullar öğrencileri-
ne yardım etmek için profesyonel sağlık çalışan-
ları ile güçlü bağlar ve ilişkiler geliştirebilir. Mad-
de kullanımı noktasında bireysel müdahaleye
maruz kalmış bir öğrenci gizliliği ve mahremiye-
ti hak etmektedir. Bu öğrencinin durumu ile ilgi-
li farkındalık sadece ailesi, yakın çevresi ve çeşit-
li sağlık uzmanları ile sınırlandırılmalıdır.
Öğrenciler, günlerinin büyük bir kısmını
okulda geçirmektedirler. Okul çevresi, öğrenci-
lere kendi davranışlarını karşılaştıracak davra-
nış standartları sunmaktadır. Okul personeli ba-
“Evin dışındaki
başka bir ev” anla-
mına gelen okullar,
madde bağımlılığı-
nı tanımlama, ço-
cukları bağımlılığa
karşı eğitme ve ko-
ruma noktasında
önemli fonksiyon-
lara sahiptirler.
çeviri
ç e v İ R İ
M u r a t K a r a c a
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...64
Powered by FlippingBook