Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  26 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 84 Next Page
Page Background

Araştırmaşirketi İpsos’unuzmanlarönderliğindeyaptığı araştırma, gençler-

de ‘rol model’ kavramı üzerine de sonuçlar içeriyor. Okul yaşamını tamam-

lamış, hayata atılmış, 24-29 yaş arası çalışan genç yetişkinler yani Y kuşağı

dediğimiz gençler üzerinde yapılan çalışmada, onların değerleri, hayattan

beklentileri, hayalleri, markalara bakışları yer alıyor. Araştırmadan özetle şu

başlıklar çıkmış:

1. Farklılık-Benzerlik:

Her zaman farklı ve yeni olanı arıyorlar, bu kıyafetle-

rinde de, gittikleri mekanlarda da, internet üzerindeki paylaşımlarında da

kendini gösteriyor. Ama başka bir dinamikde çok farklılaşmamak. Çünkübu

dışlanmayı getireceği içinbundandaçekiniyorlar.

2.Esneklik:

Ykuşağıesneklikarıyor,kendini ifadeedebileceğiortamlardaol-

mak istiyor. Belirginvesert kurallardan, çerçevesi belli şartlardankaçıyorlar.

3. Teknoloji:

Belki de bu kuşağın en ayırt edici özelliği teknolojiye düşkünlü-

ğü. İnternet çağında büyümüş bir kuşak. En önemli bilgi edinme kaynakları

internet. Uzun, derinlikli, içine dalınıp araştırılacak bilgi kaynakları değil, kolay

ulaşılabilecekküçükbilgi paketleri arıyorlar.

4. Aile:

Geçmiş kuşaklardan farklı olsalar da Türkiye’deki Y kuşağının yine

gelenekselbirtarafıdavar.Ailebukişiler içinönemikoruyor.Aileyihembirrol

model olarak alıyorlar, hem de bir destek ünitesi olarak görüyorlar. Aileden

bekledikleri başka bir şey ise eşitlikçi ve özgür bir ilişki. Birçok alanda olduğu

gibi ailedendebaskı gördüklerindeuzaklaşıyorlar.

5.Dünya İle İlişki:

Teknolojinin de gelişmesi ile tabii ki dünyaya çok daha en-

tegre, global trendlerden daha çok etkilenen bir kuşak. Ancak Türklüğe, bu-

ralı olmak ile ilgili değerleresahipçıkıyorlar.

Y Kuşağının rol modeli ‘aile’

yesilay.org.tr

26

YEŞiLAY

ŞUBAT 2016

DOSYA