Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  24 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 24 / 84 Next Page
Page Background

ÖĞRENCİ,

ANNE VE BABANIN;

ÇOCUK,

Marmara Üniversitesi öğretimüyesi Prof. Dr. Osman Sezgin, rol

modelliği gelişimpsikolojisi ve sosyal öğrenme açısından değerlendirdi.

F

Filozof Konfüçyüs‘e “Yetkili olsanız devleti ve toplumu düzelt-

mek için nereden başlarsınız?” diye sormuşlar. O da “isimleri

düzeltmekle” diye cevap vermiş. Öte yandan Kur’an-ı Kerim’de

de Yüce Yaratıcı (Allah), Âdem Peygambere “isimleri öğretti”

yazmaktadır. Biz de rol modelin çocuklarımız açısından önemine

kelimelerin anlamını izah ederek başlamak istiyoruz. Günümüz

Türkiye’sindevepsikoloji alanındaoluncakelimelerinanlamındaki

önembir kat dahaartıyor.

‘ROL’ VE ‘MODEL’ NEDEMEKTİR?

Psikolojik açıdan ‘rol’ kelimesinin anlamından “A Comprehensive

Dictionary of Psychological and Psychoanalytical Terms” isimli

sözlükte üç ayrı şekilde söz edildiğini görüyoruz. Birincisi; sözlük

anlamları ile aynı manada kullanılmış; ikincisi; bir kişinin bir grup

içerisinde yerine getirdiği görev; üçüncüsü ise; bir grup içerisinde

belli bir pozisyondaki kişiden beklenilen ve bu kişi için karakteris-

tikolandavranışolaraknitelendiriliyor.

ÖĞRETMENİN AYNASIDIR

yesilay.org.tr

24

YEŞiLAY

ŞUBAT 2016

DOSYA