Yeşilay Dergisi-Şubat-949.Sayı-Bağımlılıklar ve Akran Eğitimi - page 36

lumsal sorunlara da yol açabilecek bu du-
rumun önlenmesi noktasında en önemli et-
kenin fiziksel aktivitelerin artmasıyla ger-
çekleştiğine inanmaktayız. Bu sebeple bu
tür yapılan çalışmalarımızın önemi ve sayı-
sı her geçen gün artmaktadır. Tüm bunla-
rın yanında en önemli meselemiz ise, aslın-
da çalışmalarımızın temelinde yatan amacı-
mız erken yaştan itibaren fiziksel aktivitele-
re katılımın arttırılması ve gelecekte oluşa-
bilecek olası riskleri minimuma indirmek-
tir. Spor sektörünün ekonomik olanakları-
nın büyümesi, başarıya yönelik spora katı-
lımın kaliteli bir şekilde daha çok sayıda ço-
cuk ve genci spor etkinliklerine yöneltme-
yi başarmıştır. Bir gencin spor yapması de-
mek zihnini o anda meşgul ettiği faaliyete
odaklaması demektir. Bu da gencin zihni-
ni meşgul edecek birçok şeyden genci uzak
tutması anlamına gelir. Sporun öğreticiliği
bu noktada üzerinde önemle durulması ge-
reken bir konu. Çocukları daha aktif bir ya-
şama teşvik etmek, onların boş zamanlarını
sokakta boş bırakmak yerine veya internet
ortamına salmak yerine onları kendi akran-
larıyla birlikte bir araya getirerek, zihinleri-
ni daha doğru bir şeye yönlendirmek, on-
ların kimliklerini, davranış ve tutumlarını
geliştirmek için spor yaptırmak olmazsa ol-
mazlardandır. Spor çocukların fiziksel ve
psikolojik olarak büyüme ve gelişmelerinde
önemli rol oynar. Onlara aktif bir yaşam bi-
çimi kazandırır, ileride oluşabilecek hasta-
lık risklerini azaltır, onların vücut sağlıkla-
rını olumlu etkiler, entelektüel gelişimlerine
katkı sağlar, vücudun hareket kabiliyetini
anlama ve değerlendirmelerine büyük ölçü-
de olanak sağlar, kişisel ve sosyal gelişim-
lerine katkı sağlar. Tüm bunların yanı sıra
spor etkinliği Yeşilay’ın da mücadele alanla-
rı olan sigara, uyuşturucu maddeleri inter-
net bağımlılığı gibi zararlı alışkanlıklardan
çocukları uzak tutar.
Gençlere sigara içme, internette fazla zaman
harcama, alkolden uzak dur diyoruz; ama neye
yakın duracakları konusunda alternatif aslında
pek sunamıyoruz. Toplumumuzun genel yapı-
sında didaktik bir algı var. Bu noktada bilhas-
sa STK’ların gençleri yönlendirmesinde nasıl bir
çalışma içerisinde olmaları gerekir?
Sizin de belirttiğiniz gibi toplumumuzda
bir direktiflik, bir öğreticilik mevcut. Kural-
lar kesin, şu şöyle olacak, şunu böyle yapa-
caksın, oraya gitme, şundan uzak dur gibi
cümlelerle çocuklarımızı yetiştiriyoruz. Bu
aslında toplumumuzun ve temel taş olan
ebeveynlerin büyük bir yanılgısı. Gençle-
rimiz boş zamanlarını değerlendirecek bir
1...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,...64
Powered by FlippingBook