Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  146 / 248 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 146 / 248 Next Page
Page Background

sağlık

Yeşilay

146

güçlüğü yaşayan çocuklarda

akademik başarısızlık yanında

sosyal ve duygusal güçlükler

de gözlenir. Sınıf ortamında,

arkadaşlarının içinde okuma,

yazma ve sayısal derslerinde

hata yapan çocukların özgüven

duygusu azalır. Arkadaşlarıyla

aynı ortamda olmak istemezler,

hatta okulu terk etmek dahi

isteyebilirler.

ANNE-BABALAR NE

YAPMALI?

Çocuğunuzun gelişimini

yakından takip edin.

Her gün çocuğunuzla kaliteli

zaman geçirmeye özen

gösterin.

Çocuğunuzu diğer çocuklarla

kıyaslamayın, onu kendi içinde

değerlendirin.

Çocuğunuzla iletişim kurarken

mümkün olduğunca onun

anlayabileceği basit cümleler

kurun.

Çocuğunuzun başarılarını

övün, çünkü onlar övgüye

olumlu tepki verirler.

Cesarete çok ihtiyaçları vardır.

Öğretmenleriyle sürekli

iletişim halinde olun.

OKUL DÖNEMİNDE;

Okumayı öğrenmede

gecikmeler görülür.

Okuma hızları yaşıtlarına

göre yavaştır, okuduklarını

anlayamaz ya da okurken

kelimeleri atlarlar.

b ve d, p ve q harflerini, 6 ve 9

gibi sayıları ters algılayabilirler.

Yeni sözcükleri yavaş

öğrenirler.

Harfleri tanımada güçlük

çekerler ve harflerin sırasını

karıştırırlar (için, çini vb.).

Gün, ay, yıl gibi zaman

kavramlarını karıştırırlar.

Saati ve çarpım tablosunu

öğrenmekte güçlük çekerler.

Arkadaş ilişkilerinde uyum

sorunu yaşarlar.

Öfke nöbetleri ya da içe

kapanma görülebilir.

Ellerini kullanmakta hantallık

gözlemlenir.

ONA SEVGİYLE YAKLAŞIN

Disleksiyle baş etmede ailenin

ve eğitimin rolü büyüktür.

Aileler öğrenme güçlüğü

geçen çocuğa sevgiyle

yaklaşmalıdırlar. Derslerinde

çocuğun anlayamadığı

konuları sinirlenmeden,

gerekirse defalarca tekrar

etmelidirler. Anne-babalar

şunu asla unutmamalıdır; bu

çocuklar tembellikten ya da

şımarıklıktan değil, okumayı

başaramadıkları için okumak

istemezler. Sinirlenmek ve

bağırıp çağırmak sorunu daha

da büyütür. Çocuk yaşadığı

başarısızlık karşısında anne-

babasından negatif bir davranış

gördüğünde, ailesine karşı

olan güvenini yitirebilir ve aile

içi sorunlar çıkar. Öğrenme

“Karışıkve

uzuncümleleri

anlamakta

güçlük

çekebilirler.

Söylenenleri

duyar, fakat

anladıklarına

dair tepki

vermezler”

Anne-baba olarak; çocuğunuzun diğer çocuklardan hiçbir farkı olmadığını, sa-

dece diğerlerinden farklı öğrendiğini, zekasıyla ilgili bir problem olmadığını, her

şeyden önemlisi bunun bir hastalık değil, zamanla aşılabilecek bir durum old-

uğunu unutmayın. Bu süreçte onu hiçbir zaman yalnız bırakmayacağınızı hisset-

tirin. Eğer anne-baba yeterli sabra ve öğretme becerisine sahip değilse bir uzman-

dan yardım alınmalıdır. Disleksi bir hastalık değildir. Tıbbi tedavisi ve ilacı yoktur.

Uzun süreli okuma eğitimiyle disleksi problemi olan çocukların okumayı öğren-

meleri mümkündür.

“DİSLEKSİ BİRHASTALIKDEĞİL;

DOLAYISIYLATEDAVİSİ VE İLACI YOK”

Dr. Mehmet Yavuz

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»

»