Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  35 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 84 Next Page
Page Background

duvar ressamı olup hatla tanışan

Sami (Ozan Çelik) ve geçmişte

hatla uğraşmış fakat hayat gailesi

sebebiyle bırakmak zorunda

kalmış kütüphaneci Selma’nın

(Vildan Atasever) hikayeleri

ekseninde kurgulanan film ekim

ayında ilk önce Boğaziçi Film

Festivali’nde izleyiciyle buluşacak.

Akabinde de Türkiye’nin farklı

yerlerinde butik gösterimler

yapacak. Biz filmi erken izleyen

şanslılardan olduk. Tasavvuf

konularında çalışmalarıyla tanınan,

akademisyen Prof Dr. Mim Kemal

Öke ilk kez bir sinema filminde rol

aldı…Öke sinema duayenlerinden

de tam not aldı. Kendisiyle filmi

konuştuk.

Mim Kemal Öke’yi yakından

tanıyanlar bilir. Son derece

yumuşak tabiatlı, hoşgörülü,

müthiş pozitif bir insandır. Ancak

bu filmde, kendi mizacından

epeyce sert bir hat hocası rolünde.

Hocayı en çok zorlayan çalışma ve

ön hazırlık süreci de bu konuda

olmuş: “Benimmizacım yumuşak

ve uyumludur. Oynayacağım Eşref

Hoca karakteri, aksi sert mizaçlı…

Teklif ilk geldiğinde hemen kabul

ettim. Çünkü geleneksel sanatımız

olan hatta bugünün dünyasından

bakan modern bir filmdi. Eskiyi

eskiyle anlatamıyorsunuz.

Günümüze yaklaştırmak lazım.

Neyse…Drama hocamla en

çok bu sert mizaç için çalıştık.

Eşref Hoca, hayata küsmüş bir

nevi inzivada yaşayan eski bir

hat ustası. Bu sanat her ne kadar

kişinin manevi gelişimini kapsasa

da kendi kusurlarını da görüyor

zaman içinde. İçinde kıramadığı

bir kibri var aslında. Ve bunu

bir zıpçıktıdan, çırağından

öğreniyor. O da çırağına çok şey

öğretiyor tabii. Bence Dilsiz hem

geleneğin içinde olanlara çok

şey söyleyecek hem de geleneğe

meraklı olanlara…Geleneksel

sanatlarımız kendi estetiği dışında

kişisel tekamülümüz için de büyük

fırsatlar sunar. Bunu çok güzel

anlatan bir film oldu. Benim de

ilk sinema filmi deneyimim. O

Kişiyi yolundan, amacından döndüren her tür

bağımlılık tasavvufa akraba olan geleneksel

sanatlarımızla hayatımızdan çıkar… En

azından çıkmasında etkin rol oynar.

Tasavvuf konularında

çalışmalarıyla

tanınan, akademisyen

Prof Dr. Mim Kemal

Öke ilk kez bir sinema

filminde rol aldı…

Öke sinema

duayenlerinden de

tam not aldı.

VildanAtasever: “Hüzünbizi olgunlaştırıyor”

Benim hat sanatıyla ilişkim tevafuk oldu açıkçası. O dönem okçuluk

dersleri alıyordum. Vakıfta okçuluk dersi aldığım hocama hat sanatı da

öğrenmek istediğimi söyledim. Sonra bu filmin teklifi geldi Murat (Pay)

Bey'den. Ardından filmin de hat danışmanı olanCavide Pala ile tanıştık.

Üç ay kadar çalıştım, ama tabii ki bu hat sanatını öğrenmeniz için yeterli

değil. Ama odünyanınkodlarını anlamak içinbir giriş sadece. Ayrıcahat

danışmanımız ve hocamızCavideHanım'dan sadece hat sanatına ilişkin

bilgileri değil, ondaki güzel halleri izleyerek filmdeki Selma karakterine

de çalıştım. Gerçek bir İstanbul hanımefendisi... Yönetmenimiz Murat

BeyveMimKemal hocamlabirliktehat dersleri aldıkCavideHanım'dan.

EyüpSultan'dakiatölyesinde...Çokgüzelsohbetleryaptıkorada.Harflerin

sadece nasıl yazılacağı değil, onlardaki sırlar, harflerin anlamları üzerine

dekafa yormayabaşlıyor insanhatla tanışınca.Ne yazıkki sinemada artık

bu tarz kadın rollerini göremiyoruz. Aslında varlar... İncelikve zarafet her

zamanvar. Saraybosna'da filmgösteriminden sonra bir televizyonkanalı

izleyicilerle konuşmuş. "Filmde üzerine düşünülecek çok laf var" dedi

bir izleyici. Kendi kültürümüzle, yaşambiçimimizle,milli değerlerimizle

izleyicilerin aklında ve ruhunda böyle izler bırakabildiğimizi görmek

çok mutlu etti beni. Hüzün bence de hayatın mayasında var... İnsanın

varoluşunda var. İnsan zaten özünden koparılıp dünyaya

gönderilmişbirvarlık.Yanidünyagurbetimizbiranlamda.

Budahüzün.Ayrıcahüzünsadecekendişahsihüznümüz

değil, başkaları adına, insanlık adına hüzünlenmek de

insanı insankılıyor.Hüzünde insanlığınortakdeğeri.

O bizi olgunlaştırıyor.

EKİM 2019 35