Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  71 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 71 / 84 Next Page
Page Background

OCAK'TAVİZYONDAKİLER

Ağ / 6Ocak

Kendine has sinemasıyla

dikkat çekenKimki-Duk,

KuzeyKore vatandaşı bir

balıkçının hikâyesini odağına

alıyor. Teknesininmotoru

bozulan balıkçı, GüneyKore'ye

sürüklenir. İşkence doluuzun

sorgulamalardan sonraKuzey

Kore'ye sınır dışı edilir. Ancak

GüneyKore'yi terk etmeden

önce ülkenin aynı anda hemne kadar gelişmiş olduğunu

hemde ne kadar karanlık bir yana sahip olduğunu

görür. Ekonomik gelişmeninmutluluk getirmediği

düşüncesiyle döndüğüülkesinde, güneyde karşılaştığı

şiddetin benzerini yine yaşar sorgulamalar esnasında.

Güneyde gördükleri karşısında yaşadığı zihin

bulanıklığı, kuzeyde bir hayal kırıklığına dönüşmeye

başlar.

ÖzgürlüğünSesi:

Bilal-i Habeşi / 13Ocak

Bilâl-i Habeşî'nin

çocukluğundan itibaren

yaşadığı hayatı anlatan

animasyon filminmüzikleri Atli

Örvarsson tarafından yapıldı.

Bilâl-i Habeşî esir tacirleri

tarafından kaçırılır, kız kardeşi

ile birlikte köle pazarında satılır.

Çok zor koşullarda bir hayat

yaşarken bir günHz. Muhammed (SAV) ile karşılaşır. Hz.

Muhammed (SAV) tarafından alınır ve özgür bırakılır.

Bilâl-i Habeşî Müslümanlığı kabul eden ilk insanlardan

birisidir. Ve ilk ezan okuyan kişidir. Filmoldukça geniş

kitlelere hitap edecek bir çizgi animasyon. Bilal-i

Habeşi’nin seslendirmesini, EnginAltanDüzyatan yaptı.

Satıcı / 27Ocak

Bir Ayrılık veGeçmiş gibi

filmlerde kamerasını hayatını

içerisine konumlandırmayı

başaranAsghar Farhad’i, yeni

filmi Satıcı'da da benzer şekilde

görüyoruz. Film, tiyatroda

sergileyecekleri yeni oyunlarının

arefesinde yeni bir eve taşınmak

zorunda kalan çiftin, trajik bir

olaya yaklaşımlarını odağına

alıyor. Dairelerindenmahallelerinde olan tehlikeli

işler nedeni ile zorla çıkarılan Emad ve Rana, Tahran'ın

göbeğinde yeni bir daireye taşınırlar. Bir önceki kiracı ile

bağlantısı olan olay genç çiftin hayatını çarpıcı şekilde

değiştirecektir.

varları gözlerden sakladıkları çocuklar için bir hapishane-

nin aşılmaz duvarları mıdır yoksa onları dışarıdaki karanlık,

kocaman dünyadan korumakta mıdır?” gibi soruları mer-

kezine alan Koca Dünya, yetimhanede büyüyen; kardeş

oldukları söylenen ya da öyle olmasa bile geçen zaman ve

sahipsizlikleri onları kardeş gibi yakınlaştıran Ali ve Zuhal’in

öyküsünü anlatıyor. Ve film, Ali ile Zuhal’in yetimhane dışın-

daki koca dünyanın kucağına savunmasız fırlatılıp atıldıkları

sırada başlıyor.

Senaryosunu da Erdem’in yazdığı, görüntü yönetmenliğini

ise yönetmenin uzun süredir birlikte çalıştığı Florent Her-

ry’nin yaptığı Koca Dünya’nın başrollerini Ecem Uzun ve

Berke Karaer birlikte paylaşıyor. Genç oyuncuların perfor-

manslarıyla göz doldurduğu filmde, Hakan Çimenser, Meli-

sa Akman, Ayta Sözeri, Murat Deniz, Saygın Soysal ve Sağ-

nak Sarıbudak gibi isimler de onlara eşlik ediyor.

Adana’da düzenlenen Altın Koza Film Festivali’nden “En İyi

Film”, “En İyi Görüntü Yönetmeni”, “Türkan Şoray Umut Ve-

ren Genç Kadın Oyuncu” ve “Film Yönetmenleri Derneği En

İyi Yönetmen” ödülü olmak üzere dört ödülle dönen Koca

Dünya, oyunculukları, görüntüleri, renkleri, seçilen me-

kanları ve müziğiyle sinema salonundan çıktıktan sonra bir

süre daha sizinle yaşayan filmlerden biri. Özellikle de bir ka-

çış alanı olarak izlediğimiz ormandaki planlar ve rüya sah-

nesiyle kendinizi bir masalın içinde hissetmeniz mümkün.

İstanbul’da ilk olarak İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin

ilham veren filmlerin galalarını yaptığı “İlham Serisi” kapsa-

mında izlediğimiz Koca Dünya’ya dair kurduğumuz cümleyi,

Fred Film Radio’nun karakterlerin bir ormana sığınmasının

bir metafor olup olmadığı sorusuna Reha Erdem’in verdiği

yanıtla bitirelim: "Metafor çok sevmiyorum. Orman sığını-

lacak bir yerdir, ama bugün dünyada saklanabilecek bir or-

man bile yok. O anlamda metafor değil, gerçek."

yesilay.org.tr

71

YEŞiLAY

OCAK 2017