Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  21 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 84 Next Page
Page Background

Gençlerin yaşam becerileri edinerek

maddeyi deneyimlemeye karşı daha

fazla dirençli olmalarını sağlamak bu

projenin sunmakta olduğu bir başka

çözüm yoludur.” diyor. Yeşilay Yaşam

Becerileri Eğitimi Programı’nın dört

temel amacı bulunduğunu belirten

Gazioğlu, bunları madde kullanımını

önlemek, maddeyi deneyimlemeyi

geciktirmek, risk faktörlerini

azaltmak ve koruyucu faktörleri

arttırmak olarak sıralıyor.

“Ergenlik döneminde ihtiyaç

duyulan yaşam becerileriyle

birlikte madde kullanımını

önlemede ihtiyaç duyulan yaşam

becerileri dikkate alındı”

Programda, bireyin özellikle

ergenlik döneminde ihtiyaç

duyduğu yaşam becerileriyle

birlikte madde kullanımını

önlemede ihtiyaç duyulan yaşam

becerilerinin dikkate alındığını

vurgulayan Doç. Dr. Esra İşmen

Gazioğlu, “Dolayısıyla bu

programda öğrencilerin olumsuz

duygularla baş edebilmeleri, akran

ilişkilerini düzenleyebilmeleri

ve öz farkındalığa ve sağlıklı bir

beden imajına sahip olmaları

hedefleniyor.” diyor. Bu üç temel

hedef doğrultusunda, gençlerin

çevreleri ile pozitif duygular

deneyimledikleri ilişkiler

kurmaları amaçlanıyor. Gazioğlu,

ayrıca gençlerin kendilerine

yönelik olumlu bir algıya sahip

olmaları ve kendi biricikliklerine

değer vermeyi öğrenmeleri

amaçlarına da dikkat çekiyor ve

ekliyor: “Bunların yanı sıra kendi

duyguları ile ilgili farkındalığa

sahip olmaları ve duygularını

ifade edebilmeleri, karar verme ve

problem çözme becerilerine sahip

olmaları bekleniyor.”

“Program, tüm çocukların

faydalanabileceği şekilde

tasarlandı”

Yeşilay Yaşam Becerileri Eğitimi

Programı’nın hedef kitlesini

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı

kurumlarda eğitim görmekte olan

maddeyi deneyimlememiş ya

da deneyimlemiş ancak bağımlı

olmayan 7. sınıf öğrencileri

oluşturuyor. Programın dikkat

çekici bir özelliği de herkese

yönelik bir program olması

yani programın uygulanacağı

öğrencilerin risk altında olmaları

ya da herhangi bir problemi

deneyimlemeleri gibi bir koşulun

olmaması. Gazioğlu, programın,

hedeflenen yaş grubundaki tüm

çocukların benzer problemlerle

baş etmeye çalıştığı ve madde

kullanımı ile ilgili benzer bir

çevresel donanıma sahip olduğu

düşünülerek tüm çocukların

faydalanabileceği şekilde

tasarlandığını belirtiyor.

Akran ilişkilerini düzenleme ve

“hayır” diyebilmek

Programın üç ana öğrenme

alanından oluştuğunu belirten

Doç. Dr. Gazioğlu, “Bunlar

olumsuz duygularla baş etme,

akran ilişkilerini düzenleme ve

öz farkındalığa ve sağlıklı bir

beden imajına sahip olma olarak

sıralanıyor.” diyor. Olumsuz

duygularla baş etme alanında

gençlere, yaşam sorunları ve

riskleri ile baş edebilme ve

problem çözme yetkinliğini

geliştirme becerilerinin

kazandırılması planlanıyor.

Akran ilişkilerini düzenleme

alanında ise gencin kendine

uygun olmayan ve zarar verici

tekliflere “Hayır” diyebilmesi,

etkili iletişim kurması, güvenli

arkadaşlar edinmesi, sosyal

çevrenin isteklerini kendi

“Buyaklaşımda

öğretmenbilgiyi

direktaktaran

değilrehberlik

edenyani

yönlendirendir;

öğrencininkendi

deneyimleri

yoluylakeşfetme

sürecini

kolaylaştıran

kişidir.”

Yeşilay Yaşam Becerileri

Eğitimi Programı’nın

hedef kitlesini Milli

Eğitim Bakanlığı’na

bağlı kurumlarda eğitim görmekte

olan maddeyi deneyimlememiş ya da

deneyimlemiş ancak bağımlı olmayan

7. sınıf öğrencileri oluşturuyor.

MART 2018 21