Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  19 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 84 Next Page
Page Background

5 YAŞINDA İNSAN RESMİ

ÇİZEBİLİR

5 yaşına gelen çocuk, istenildiğinde

belirli sayıda nesneyi eline alır,

üçgeni kopya eder, bir resimde

gördüğü en az 4 resmi isimlendirir.

Etkinliklere bağlı olarak günün

zamanını söyler. 3 kez dinlediği bir

öyküyü ana hatları ile anlatabilir.

İnsan resmi çizer. 1’den 20’ye kadar

sayar. Kız, erkek, kardeş, anneanne,

babaanne, dede kelimelerini

kullanır. Kendiliğinden özür diler.

8-9 akranı olan bir grupta oyun

oynar. Toplum içerisinde sosyal

kabul gören davranışlar sergiler.

Başkalarına ait eşyaları kullanmak

için izin ister. Anne-babalar, sofra

kurarken çocuğunuzdan 2 peçete,

3 çatal, 4 tabak vb vermesini

isteyerek size yardım etmesini

teşvik edin. Birlikte resimli

kitap okuyun. Kitabı okuduktan

sonra hikaye hakkında konuşun

ve hikayede gördüğü 4 şeyi

isimlendirmesini isteyin. Günün

farklı zamanlarında yaptığınız

rutinleri gerçekleştirirken, zaman

dilimini belirtin ve akşamları o

gün hakkında sohbet ederken o

zaman diliminde neler yaptığını

sorun. Evde herkes birbirine saygılı

davranmalı, örnek olmalıdır. Okul

ortamı haricinde de arkadaşları ile

zaman geçirebileceği programlar

oluşturun. Bu süre zarfında

kontrolde olun ama ilişkilerine

müdahale etmeyin.

6 YAŞINDA YETİŞKİN

ROLLERİNİ TAKLİT EDER

Zaman öyle hızlı akıp gidiyor

ki; bir bakmışsınız çocuğunuz

6 yaşına gelmiş. 6 yaşında

bir çocuk sağını, solunu bilir.

Adını yazar. Beş sesi (harfi)

isimlendirir. Nesneleri genişlik ve

uzunluklarına göre sınıflandırır.

Basit bir labirenti tamamlar.

Haftanın günlerini sıra ile söyler.

Doğum gününü gün ve ayı ile

söyler. Kızgınlık, mutluluk gibi

duygularını ifade eder. Yetişkin

rollerini taklit eder. Arkadaşlarını

seçer. Yardıma ihtiyacı olan

arkadaşına destek olur. Anne-

babalar, çocuğunuzun gün

sıralamasına alışabilmesi için

odasının duvarında günlerin

yazılı olduğu bir alan oluşturun.

Aileniz için doğum günü kitabı

yapın. Ara sıra bu kitabı açıp

kendisinin ve diğerlerinin

doğum günlerinin ne zaman

olduğunu hatırlaması ve ne kadar

kaldığını görmesi için onu teşvik

edin. Bir kişinin bir nesneyi

tanımladığı ve diğerinin de

anlatılanın ne olduğunu bulmaya

çalıştığı oyunlar oynayın.

Örneğin; “Ben yumuşak ve sarı,

kare bir şey düşünüyorum”

(yastık) diyebilirsiniz. Oyunun

anlaşıldığını hissettiğinizde

oyunu zorlaştırın. Onu da aynı

şekilde size nesneyi buldurmaya

çalışması için teşvik edin. ‘Sor

bakalım’ oyunu oynayın. Bu

oyunda, biri aklından bir nesne

geçirir ve diğerleri de o nesneyi

bulabilmek için sorular sorarlar.

Önce siz başlayın ki oyunun

anlaşılması kolay olsun.

KALEM, KAĞIT

ETKİNLİKLERİ İÇİN TEŞVİK

EDİN

Çocuğunuz 4 yaşına geldiğinde;

bütünü oluşturmak için bir şeklin

iki parçasını birleştirir. Kız ve

erkeği bilir. Uzun kısa, hafif ağır

nesneleri gösterir. 10’a kadar

sayar. 6 parçalı yapbozu tamamlar.

Temel renk ve şekilleri tanır

ve isimlendirir. Akranlarını da

gözlemleyerek, oyunun kurallarına

uyar. Hatırlatılmadan da

yetişkinleri selamlar. Arkadaşından

oyuncağını almak için izin ister.

Sırasını bekler. Anne-babalar;

evde, sokakta oyun oynarken

etrafınızda, doğada gördüğünüz

renkler ve şekiller hakkında sohbet

edin. Kalem, kağıt etkinlikleri

için teşvik edin. Beraber resim,

boyama yaparken siz kare ve

daire çizerek aynısını çizmesini

isteyin. Çocuğunuzun aynı yaştaki

akranları ile oynayabileceği

ortamlar yaratın. Herhangi özel bir

durum yoksa ve hâlâ başlamadıysa

bu yaşta mutlaka okul öncesi

kuruma başlatın. Günlük

yaşantınızda ona ait bir şeyi alırken

mutlaka kendisinden izin isteyin.

6 yaşında bir çocuk

sağını, solunu bilir.

Adını yazar. Beş sesi

(harfi) isimlendirir.

Nesneleri genişlik ve

uzunluklarına göre

sınıflandırır. Basit bir

labirenti tamamlar.

Haftanın günlerini sıra

ile söyler.

MART 2018 19