Background Image
Previous Page  21 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 84 Next Page
Page Background

bir yıllık abonelik ödülü verildi.

Bu turnuvanın üzerinden 20

yıl geçtikten sonra bizim de

çocukluk yıllarımıza denk gelen

Atari furyası başladı. Küçük

kasetler içinde bulunan oyunlar o

dönem herkesin evinde yoktu; 10

arkadaştan birinde varsa büyük

şanstı. Ancak dünyada işler daha

hızlı ilerliyordu ve o yıllarda

dünyanın ilk oyun turnuvası

düzenlendi. 1980 yılında Atari

tarafından düzenlenen Space

Invaders Turnuvası’na 10 bine

yakın insan katıldı. Bu turnuva

ile video oyun sektörünün

öncüleri tarafından e-sporun

temeli atıldı. Aynı yıl Walter Day,

Twin Galaxies adlı yüksek skor

kayıt tutma organizasyonunu

kurdu. Kuruluş video oyunlarının

kayıtlarını tutmaya başladı

ve North American Video

Game Challenge Turnuvası’na

(Kuzey Amerika Video Oyunu

Mücadeleleri) sponsor oldu.

Gerçek e-spor mücadeleleri ise

90’lı yılların başında internet

ağının gelişmesiyle birlikte

video oyunlarının yükselişiyle

başladı. İlk e-spor etkinliği 1997

yılında düzenlenen ve 2 bin

kişinin katıldığı Quake Turnuvası

olarak kayıtlara geçti. Ardından

StarCraft: Brood War ile strateji

oyunları e-spora dahil oldu.

2000’li yıllara gelindiğinde, yeni

teknolojik gelişmeler e-sporda

kendini göstermeye başladı ve

Kore E-Spor Birliği kuruldu. 2005

yılında birçok firma büyüyen

bu pazara kayıtsız kalamadı

ve yatırım yapmaya başladı.

Yatırımlarla birlikte e-spor

kavramı da değişti ve dünyaca

ünlü oyunlar milyon dolarlık

ödüllerle insanları cezbetmeyi

başardı. Oyun bağımlılığı

kavramının çokça tartışıldığı o

dönemlerde “oyun bağımlılığı”

kavramının bir anda bir “spor”

türüne dönüşüvermesini

şirketlerin dudak uçuklatan

yatırım miktarlarına bağlamak zor

değildi.

TÜRKİYE’DE NE DURUMDA?

Ülkemizde e-spor futboldan

sonra en çok seyirci çeken ikinci

organizasyon ve diğer ülkelerde

olduğu gibi hızla büyüyor. 2003

yılında Türkiye’nin ilk e-spor

takımı olarak kabul edilen Dark

Passage kadrosuyla sahaya çıktı

ve dünyaca bilinen oyunlar için

kadro oluşturdular. Şu an ise en

çok bilinen Türk e-spor takımları

Space Soldiers, Supermassive,

Dark Passage, HWA Gaming ve

Crew olarak sıralanabilir.

Türkiye’nin üç büyük spor kulübü

Beşiktaş Esports, 1907 Fenerbaçe

Espor ve Galatasaray Esports

2015 yılında League of Legends

oyununda takımlarına destek

vermeye başladılar. Bahçeşehir

Üniversitesi’nin oluşturduğu

League of Legends da BAU

Super Massive ismiyle oyunlara

katılmaya başladı.

Bu süreçte kurumsallaşma

yolunda adımlar atılarak 2011

yılında Türkiye Dijital Oyunlar

Federasyonu kuruldu ancak

ömrü çok uzun olmadı ve 2013

yılında federasyon kapatıldı.

2018 yılına gelindiğinde, Türkiye

Elektronik Sporlar Federasyonu

(TESFED) faaliyetlerine başladı.

İki yıldır faaliyet gösteren

federasyon e-sporun Türkiye’deki

3]YR XYVRYZEPEVØRØR QMP]SRPYO }H‚PPIVI

YPEĽQEWØRØR ZI FMV ·WTSV¸ HEPØ SPEVEO OEFYP IHIR

OMXPIRMR F‚]‚O SVERHE EVXQEWØRØR IR F‚]‚O RIHIRM

H‚R]E QEVOEPEVØRØR QMP]SR HSPEVPØO ]EXØVØQPEVPE

FY SVKERM^EW]SRPEVØ HIWXIOPIQIWM SPEVEO OEFYP IHMPIFMPMV

5&4'&% JO

WFSJMFSJOF

HÚSF 5àSLJZF EF ĆV BO V

LBE‘O UPQMBN MJTBOTM‘

F TQPSDV CVMVOVZPS

Z‘M‘OEB 5àSLJZF OJO

F TQPSEB BE‘O‘

EVZVSEVĈV FO ÚOFNMJ

UVSOVWB PMBO $PVOUFS

4USJLF 5VSOVWBT‘ ZBQ‘ME‘

Z‘M‘OB HFMJOEJĈJOEF

5àSLJZF &MFLUSPOJL 4QPSMBS

'FEFSBTZPOV 5&4'&%

GBBMJZFUMFSJOF CBĆMBE‘

5àSLJZF

Z‘M‘OEB

Eà[FOMFOFO UVSOVWBEB

EàOZB ĆBNQJZPOV PMEV

20

20

16

18

ARALIK 2019 21