Background Image
Previous Page  7 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 84 Next Page
Page Background

Tüketiyoruz; öylesine tüketiyoruz ki bütün insanlıkgeceli

gündüzlü sürekli çılgınca üretmek zorundakalıyoruz. Tabiî ki

daha çok tüketmek, dahakonforluyaşamakvedaha çokhaz

almakadına. Makineleşme, teknolojikdevrimler, kapitalizm…

Hepsi tüketmemiz içinbizi körükleyen, aslında tüketmemiz

içinvar olan sistemler…Bir demodern çarka ayakuydurmaya

çalışan, her gündaha fazlasını veyenisi ihtiyaç hissettiğimiz

bir benliğimiz var. Her gün saatlerce reklamamaruz kalıyoruz;

televizyonda, sokakta, çalıştığımızmasada, bilgisayarda, cep

telefonumuzda, konuştuğumuz insanınüzerinde…Harcamanın,

almanın zirvesini yaşıyoruz. Daha aldığımızı eskitmedenki bu

kavramvebu tutumartık insanoğlundavaki değil, bir yenisine

yöneliyoruz. Veöylebir durumdayız ki sadece tüketmek için

üretiyoruz, gecemizi gündüzümüze tüketmek içinkatıyoruz. Bizi

sürekli alışveriş yaparak, tüketerekgören çocuklarımızda isebu

çarkın içinegirecekbir tüketimkültürüoluşturuyoruz. Bir nesli

de tüketen çarkına dâhil etmek içinonlara rol model oluyoruz.

Peki, gerçek ihtiyacımızın sınırını biliyormuyuz?Var olanla daha

uzunvadede idareetmek, ihtiyaç hâsıl oldudiyealmak, aldığımızı

paylaşmak, bilinçli kullanıcı olmak, çocuklarımıza da buyönde

değer yüklemekmümkündeğil mi?

Dergimizinbu sayısında da tüketimkültürünüvebağımlılık

boyutunuele aldık. Daha fazla tüketme, eldeetme isteği olan

affluenza, teknolojinin tüketimeetkisi, alışveriş yaparkendikkat

edilecekler, çocuklara doğru tüketimkültürünü aşılamak için

uzmanlarımızıngörüşleriyledetaylı bir tüketimdosyakonusunu

sizlere sunmuş bulunmaktayız. Yanı sıraProf. Dr. Bengi Semerci

ile tüketimin insanpsikoloji üzerinele aldığımız röportajımız,

sağlık, kültür veyaşambölümlerinde ise seyahat, gastronomi,

spor, sinema, tavsiye, bilgilendirmeyazılarıyla, Temmuz ayınızı

renklendirecek içerikler sayfalar arasında sizi bekliyor.

Rahmetiyle, bereketiylevegüzelliğiylegelenRamazan ayının

buyıl da sonunageldik. Buvesileylebumübarekayın İslam

dünyasında kardeşlikvepaylaşma duygularını enyüksek

mertebeyeeriştirmek içinbir vesileolduğunuumuyor,

RamazanBayramınızı da en içtendileklerimlekutluyorum.

Bağımlı olmadığımız, ölçülü tükettiğimiz, sağlıklı nicegünlerimiz

olsun.

B A Ş Y A Z I

Prof. Dr. Mücahit Öztürk

Yeşilay Genel Başkanı

Tüketenden bilinçli

kullanıcıya geçmek zor değil