anlayışımızın bir aracı.
Az önce Milli Eğitim ile iş
birliğimizden bahsettim. Bu iş
birliği protokolü ile okullarda
yeterli fiziksel ve eğitsel altyapı
oluşturarak öğrencilerin spor
aktivitelerine erişiminin sağlanması,
yeteneklerin erken keşfedilmesi
ve sporun toplumun tümüne
yayılmasını amaçlıyoruz. Protokol
kapsamında, okullarda genç ofisler
ve tasarım beceri atölyelerinin
kurulması, spor faaliyetlerinin
güçlendirilmesi, belirlenecek
illerde spor yerleşkelerinin açılması
hedeflenmekte. Ayrıca spor liseleri
öğretimprogramları revize edilerek,
mezunların spor tesisleri yöneticisi,
kulüp yöneticisi gibi unvanlarda
istihdamının sağlanmasını,
spor lisesi mezunlarına birinci
kademe antrenörlük (yardımcı
antrenör) belgesinin verilmesini,
mahalle spor kulüplerinin
kurulmasını, tüm öğrencilerin spora
yönlendirilmesini hedefliyoruz.
Yine bu protokolle iki bakanlık
olarak spor liselerine yönelik ulusal
ve uluslararası sportif etkinlikler
düzenleyeceğiz ve spor tesislerini
karşılıklı olarak kullanıma
açacağız. Okul saatlerinde boş olan
salonlarımız artık, beden eğitimi
dersleri için kullanıma sunulacak.
Yine, Milli EğitimBakanlığı
ile yürüttüğümüz ve geleceğin
şampiyon sporcularının tespit edilip
yetiştirilmesini amaçlayan “Türkiye
Sportif Yetenek Taraması ve Spora
Yönlendirme Projesi” var. Proje
kapsamında 81 ilde ilkokul 3. sınıfta
okuyan 1 milyon 226 bin sporcu
adayının taraması yapıldı.
Beş ayak üzerinden uyguladığımız
projede ilk olarak, her yıl mart-
nisan-mayıs aylarında en az 1
milyon 3. sınıf öğrencisi, 10 ayrı
özelliğe göre 8 istasyonda taranıyor.
Taramalar sonunda özellikleri
ortalamanın üzerinde olan
öğrenciler 3 modüllük bir eğitime
tabi tutuluyor. İlk modül 2, ikinci
modül 4, üçüncü eğitimmodülü
ise 6 ay sürüyor. İlk taramadan en
az 18 ay sonra ilk iki ayak sonunda
belirlenen öğrencilerin yüzde
10’u kapsamlı bir test sürecinden
geçiriliyor. Dördüncü aşamada
öğrenciler, spor branşı seçimlerine
yönlendirilirken bu eğitimlerin 2 ila
4 yıl arasında sürmesi planlanıyor.
Beşinci ve son aşamada ise, ileri
düzeyde spor eğitimleri verilen
yaklaşık 4 bin öğrencinin Türkiye’nin
sporcu havuzundaki yerini alması
sağlanacak.
Bu proje sonrasında elde edilen
veriler, Bakanlığımızın projeden
sorumlu olan birimi Spor Eğitim
Dairesi’nde tutulacak. Sonuçları ise
yine Bakanlığımız içindeki Bilim
Kurulu’nca değerlendirecek. Ancak
velilerin de çocukları ile ilgili bilgileri
görebilmeleri için, verilerin bir
kısmı e-devlet üzerinden ailelere ve
çocuklara açık olacak.
Bu proje ile eşgüdüm içinde
sporumuz için önemli bir açılım
sağlayacak olan “Spor Türkiye”
projesini de hayata geçiriyoruz.
Biz, bu proje ile sporumuzun çağın
gereksinimlerine uygun, insan odaklı
yapısal bir reform olarak görüyoruz.
Bir başka deyişle Spor Türkiye, eski
ve miadını doldurmuş yapısıyla
dünyanın gelişmiş spor ülkelerinin
gerisinde kalmış mevcut spor
sisteminin terk edilmesi ve yeni,
çağdaş ve etkin bir spor sistemine
dönüşümü olacak. Bu bağlamda,
atletizm, jimnastik ve yüzme
branşlarını temel stratejimizin
odağına alıyoruz ve okul öncesine
alınmış bir spor sürecini harekete
geçiriyoruz.
“HERKONUDAYEŞİLAY’LA
İŞ BİRLİĞİMİZDEVAM
EDECEKTİR”
Gençlik ve Spor Bakanlığı ve
Yeşilay iş birliğiyle gerçekleştirilen
Türkiye BağımlılıklaMücadele
EğitimProgramları, Gençlik
Kampları gibi projelerin amacı
ve etkileri hakkında görüşlerinizi
alabilir miyiz? Bu bağlamda
planlanan yeni iş birlikleri ve
projeler hakkında bilgi verebilir
misiniz?
Günümüz dünyası iş birliğini adeta
zorunlu kılıyor. Bakanlık olarak iş
birliği ilkesi olmazsa olmazlarımızın
arasında yer alıyor. Ayrıca bağımlılık
Türkiye’nin gençlerini zararlı
alışkanlıklardan uzak tutmak için canla başla
çalışıyoruz. Çünkü bu mücadele, Türkiye’nin
geleceğine sahip çıkma mücadelesidir.
TEMMUZ 2019 17