Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  17 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 84 Next Page
Page Background

anlayışımızın bir aracı.

Az önce Milli Eğitim ile iş

birliğimizden bahsettim. Bu iş

birliği protokolü ile okullarda

yeterli fiziksel ve eğitsel altyapı

oluşturarak öğrencilerin spor

aktivitelerine erişiminin sağlanması,

yeteneklerin erken keşfedilmesi

ve sporun toplumun tümüne

yayılmasını amaçlıyoruz. Protokol

kapsamında, okullarda genç ofisler

ve tasarım beceri atölyelerinin

kurulması, spor faaliyetlerinin

güçlendirilmesi, belirlenecek

illerde spor yerleşkelerinin açılması

hedeflenmekte. Ayrıca spor liseleri

öğretimprogramları revize edilerek,

mezunların spor tesisleri yöneticisi,

kulüp yöneticisi gibi unvanlarda

istihdamının sağlanmasını,

spor lisesi mezunlarına birinci

kademe antrenörlük (yardımcı

antrenör) belgesinin verilmesini,

mahalle spor kulüplerinin

kurulmasını, tüm öğrencilerin spora

yönlendirilmesini hedefliyoruz.

Yine bu protokolle iki bakanlık

olarak spor liselerine yönelik ulusal

ve uluslararası sportif etkinlikler

düzenleyeceğiz ve spor tesislerini

karşılıklı olarak kullanıma

açacağız. Okul saatlerinde boş olan

salonlarımız artık, beden eğitimi

dersleri için kullanıma sunulacak.

Yine, Milli EğitimBakanlığı

ile yürüttüğümüz ve geleceğin

şampiyon sporcularının tespit edilip

yetiştirilmesini amaçlayan “Türkiye

Sportif Yetenek Taraması ve Spora

Yönlendirme Projesi” var. Proje

kapsamında 81 ilde ilkokul 3. sınıfta

okuyan 1 milyon 226 bin sporcu

adayının taraması yapıldı.

Beş ayak üzerinden uyguladığımız

projede ilk olarak, her yıl mart-

nisan-mayıs aylarında en az 1

milyon 3. sınıf öğrencisi, 10 ayrı

özelliğe göre 8 istasyonda taranıyor.

Taramalar sonunda özellikleri

ortalamanın üzerinde olan

öğrenciler 3 modüllük bir eğitime

tabi tutuluyor. İlk modül 2, ikinci

modül 4, üçüncü eğitimmodülü

ise 6 ay sürüyor. İlk taramadan en

az 18 ay sonra ilk iki ayak sonunda

belirlenen öğrencilerin yüzde

10’u kapsamlı bir test sürecinden

geçiriliyor. Dördüncü aşamada

öğrenciler, spor branşı seçimlerine

yönlendirilirken bu eğitimlerin 2 ila

4 yıl arasında sürmesi planlanıyor.

Beşinci ve son aşamada ise, ileri

düzeyde spor eğitimleri verilen

yaklaşık 4 bin öğrencinin Türkiye’nin

sporcu havuzundaki yerini alması

sağlanacak.

Bu proje sonrasında elde edilen

veriler, Bakanlığımızın projeden

sorumlu olan birimi Spor Eğitim

Dairesi’nde tutulacak. Sonuçları ise

yine Bakanlığımız içindeki Bilim

Kurulu’nca değerlendirecek. Ancak

velilerin de çocukları ile ilgili bilgileri

görebilmeleri için, verilerin bir

kısmı e-devlet üzerinden ailelere ve

çocuklara açık olacak.

Bu proje ile eşgüdüm içinde

sporumuz için önemli bir açılım

sağlayacak olan “Spor Türkiye”

projesini de hayata geçiriyoruz.

Biz, bu proje ile sporumuzun çağın

gereksinimlerine uygun, insan odaklı

yapısal bir reform olarak görüyoruz.

Bir başka deyişle Spor Türkiye, eski

ve miadını doldurmuş yapısıyla

dünyanın gelişmiş spor ülkelerinin

gerisinde kalmış mevcut spor

sisteminin terk edilmesi ve yeni,

çağdaş ve etkin bir spor sistemine

dönüşümü olacak. Bu bağlamda,

atletizm, jimnastik ve yüzme

branşlarını temel stratejimizin

odağına alıyoruz ve okul öncesine

alınmış bir spor sürecini harekete

geçiriyoruz.

“HERKONUDAYEŞİLAY’LA

İŞ BİRLİĞİMİZDEVAM

EDECEKTİR”

Gençlik ve Spor Bakanlığı ve

Yeşilay iş birliğiyle gerçekleştirilen

Türkiye BağımlılıklaMücadele

EğitimProgramları, Gençlik

Kampları gibi projelerin amacı

ve etkileri hakkında görüşlerinizi

alabilir miyiz? Bu bağlamda

planlanan yeni iş birlikleri ve

projeler hakkında bilgi verebilir

misiniz?

Günümüz dünyası iş birliğini adeta

zorunlu kılıyor. Bakanlık olarak iş

birliği ilkesi olmazsa olmazlarımızın

arasında yer alıyor. Ayrıca bağımlılık

Türkiye’nin gençlerini zararlı

alışkanlıklardan uzak tutmak için canla başla

çalışıyoruz. Çünkü bu mücadele, Türkiye’nin

geleceğine sahip çıkma mücadelesidir.

TEMMUZ 2019 17