Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  28 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 84 Next Page
Page Background

Komşu, işveren, öğretmen, arkadaş açısından

en doğru davranış şekli: Samimi ve bilgi sahibi olmak

Bağımlılık tedavisinden sonra sosyal hayata katılım sürecinde

aile yanında çevrenin de bireye karşı tutumu iyileşme evresin-

de büyük öneme sahiptir. Her şeyden önce bağımlılık konusu-

nu, tedavinin zorluğunu, hassas noktaların varlığını herkesin

bilmesi gerekir. Yani bilinç ve farkındalık son derece önemli-

dir. Bağımlı olmuş, tedavi görmüş, psikoterapi tedavisi devam

eden bir hastaya, çevrede en yakın olan akraba ve komşunun

dışlayıcı bir şekilde yaklaşması yanlıştır. “Benim çocuğum

yapmaz, sizinki nasıl bulaşmış, hiç çocuklarına bakmamışlar,

zaten bu çocuk çok yaramazdı, büyük söz dinlemezdi, oku-

lu asardı, eve geç gelirdi, o yüzden uyuşturucu kullandı” gibi

bir tutumu takınmak veya tedavi gören hastaya gereksiz bir

şekilde “Uyuşturucuyu nereden buldun, nasıl kullandın” gibi

soruları yöneltmek tedaviye zarar verecek tehlikeli davranış-

lardır. Burada yapılması gereken tek şey bağımlı hastanın bir

tedavi sürecinde olduğunu göz

ardı etmeden kendisine hayatın

normal şekilde devam ettiğini

göstermek ve ona göre dav-

ranmaktır. Sosyal hayata ka-

tılımda bir önemli yer de okul-

dur. Sınıf ortamı ve öğretmenin

tutumu çocuk veya gencin iyi-

leşme sürecinde büyük destek-

çidir. Bu sebeple çocuk hiçbir koşulda

etiketlemeden, okul idaresi ve rehberlik servisiyle eş güdüm

içinde çalışılmalıdır. Özellikle öğretmen ön yargıların farkında

olmalı, sınıf ortamında çocuk ya da gencin arkadaş gruplarına

dahil olabilmesi için ekip çalışması, ödevler vermeli. ''Ya diğer-

leri durumu öğrenirse, merak ederlerse” diyerek korkularına

dayanarak hareket etmemeli, bu gibi durumlarda nasıl hareket

etmesi konusunda kaynaklara ve uzman görüşlerine başvur-

malıdır. Özetlemek gerekirse bu gibi durumlarda bağımlıya ve

bağımlılık tedavisi gören hastalara aile, akraba, arkadaş, kom-

şu, öğretmen, işveren açısından en iyi yaklaşım şekli samimi,

inandırıcı ve bilgi sahibi olmaktan geçer.

Çocuğun ergenlik

sürecinde yaşadığı

ruhsal değişimlerinde

destekleyici, yol

gösterici yaklaşımlarda

bulunulmalı, ihmal

ve şiddetten

kaçınılmalıdır.

Sosyal hayata

katlım sürecinde

aile yanında

çevrenin de bireye

karşı tutumu iyileşme

evresinde büyük

öneme sahiptir.

yesilay.org.tr

28

YEŞiLAY

MART 2016

DOSYA