Background Image
Previous Page  16 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 84 Next Page
Page Background

dosya

]ØPØRHE I WMKEVERØR FMV WMKEVE]Ø FØVEOQE

EVEGØ SPEVEO VIOPEQPEVØ ]ETØPQE]E FEĽPERHØ

&YRYR ‚^IVMRI (‚R]E 7EĴPØO hVK‚X‚ (7h

‚POIPIVI I WMKEVE OSRYWYRHE HELE WØOØ ]EWEP

H‚^IRPIQIPIV KIXMVQI pEĴVØWØRHE FYPYRHY

E

lektronik sigara Çin’de Lik

Hon adlı kişinin patent

almasıyla hayatımıza girdi ve

2004 yılında ilk olarak yine bu ülkede

satışa sunuldu. 2006 yılında ABD

ve ABD pazarlarına giren e-sigara,

bazı ülkede “tedavi amaçlı ürün” bazı

ülkelerde ise “tütün ürünü” olarak

düzenlendi.

ABD’de Amerikan Gıda ve

İlaç Dairesi’ne (FDA) yapılan

başvurularda e-sigara Tütün Kontrol

Yasası kapsamına alındı. ABD’de

tütün yasasına göre tütün ürünü

“tütündenmeydana gelmiş ya da

tütünden türetilmiş ürünler” olarak

tanımlıyor. Elektronik sigaralardan

içinde nikotin bulundurmayanlar

ise Sağlık ve Beşeri Hizmetler

Sekreterliği’nin uyarısıyla FDA

tarafından düzenleme altına

alınmıştı. Elektronik sigara belli

yaşın altındakilere satılmayacak, eğer

içinde nikotin varsa elektronik sigara

nikotin değerine ilişkin uyarılar

taşımakta zorunlu tutulacaktı.

Çok geçmeden bu ürünü tütün

endüstrisi keşfetti ve 2012 yılında

tütün endüstrisi alanında faaliyet

gösteren kurumlar e-sigara

şirketlerini satın almaya başladı.

Böylece e-sigara, sigara endüstrinin

kazanç aracına dönüştü.

SİGARAYI BIRAKMAK İÇİN

REKLAMARACI

2014 yılında e-sigaranın bir sigarayı

bırakma aracı olarak reklamları

yapılmaya başlandı. Bunun üzerine



E-sigaralarla ilgili kanıtlanmamış

sağlık iddialarının, ticari amaçla

kullanımının yasaklanması,



Mevcut tütün kontrol

çabalarının, tütün endüstrisinin

ticari ve diğer çıkarlarına karşı

korunması,



E-sigara reklamcılığı, tanıtımı ve

sponsorluğunun kısıtlanması,



E-sigaraların kamuya açık

alanlarda ve işyerlerinde

kullanılmamasına yönelik yasal

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ)

ülkelere e-sigara konusunda

daha sıkı yasal düzenlemeler

getirme çağrısında bulundu. DSÖ

devletlere yaptığı düzenleme

çağrısında şu ilkelere yer

veriyordu:



Sigara içicisi olmayan bireylere

e-sigara tanıtımının engellenmesi,



E-sigaranın, kullanıcı olanlar ve

olmayanlar için potansiyel sağlık

risklerini en aza indirmek,

‡Ãˆ}>À> ˆ˜½`i ÓääÎ Þhh˜`> «>Ìi˜Ìˆ˜ˆ˜ >h˜“>Ãhޏ>…>Þ>Ìh“hâ> }ˆÀ`ˆ Ûi Óä£Ó½`i˜ ܘÀ> È}>À>

i˜`ØÃÌÀˆÃˆ˜ˆ˜ Ž>â>˜Vh…>ˆ˜i }i`ˆ° ؘÞ> ->œhŽ &À}ØÌØ] i‡Ãˆ}>À>˜h˜ â>À>À>Àhޏ> ˆ}ˆˆ ؏ŽiiÀˆ

ÕÞ>ÀhޜÀ Ûi «>â>À>“>Ãh˜> LˆÀ `ˆâˆ Ãh˜hÀ>˜`hÀ“> }ïÀ“iiÀˆ X>œÀhÃh˜`> LՏ՘ÕޜÀ°

Mürsel ÇAVUŞ

"AMAÇLARI DAHAFAZLAİNSANI

BAĞIMLI YAPMAK"

Yeşilay

16

YENi TUZAK: ELEKTRONiK SiGARA