Yeşilay Dergisi-Şubat 2014-Bağımlılıklarda Önleyici Tedbirler - page 53

yajlı ve dekolteli derviş kızı Balım’ı izlerken
gerekse Yaradan’a ‘Tanrım’ demekten çekin-
meyen dervişte bu izleri görebiliriz. Filmin
bazı noktalarında doğru ile yanlışın birlikte
harmanlandığını, tasavvuf bilgisi olanın da
olmayanın da aslında kendini filme dâhil
edemediğini söyleyebiliriz. Çünkü senaryo bir
yerlerde eksik kalıyor ve tanıdığımız bildiği-
miz âlim Yunus’un sanki dünyevi aşkı Balım
uğruna dağ bayır dolaştığını düşünebiliyoruz.
Gerçi Balım ile Yunus Emre aşkının gerçekte
var olup olmadığı muamma bu noktada. Yani
kısacası film, Yunus Emre’nin ilmini, ahlakı-
nı ve hepsinden de önemlisi ilahi aşkı arayış
yolculuğunu anlatma bakımından biraz yavan
kaldığını üzülerek belirtmeliyim. Ancak filmde
özellikle Fetih 1453 filminden tanıdığımız
Devrim Evin ile Ahmet Mekin ve Bülent Emin
Yarar’ın oyunculukları göz doldurur nitelikte
olmuş. Çekim mekânları ise gerçekten takdire
şayan diyebiliriz. Türkiye’nin cennet köşele-
rinde, muhteşem manzaralarda çekilen film,
izleyiciyi doğa belgesellerine götürüyor sanki.
Ama sonuç olarak baktığımızda ise Yunus
Emre’yi anlatmaktan biraz noksan olan filmde
günümüzde içi tamamen boşaltılmış olan
‘aşk’ kavramı üzerinde fazlasıyla durulduğunu
ama aşkın kim için, nasıl ve ne için aranması
gerektiği konusunda biraz sığ kalındığını söy-
leyebiliriz. Açıkçası bu film için fazla hayaller
kurmanızı ve büyük beklentiler içinde olmanı-
zı istemeyiz. Yine de aşk’ın ne demek olduğu-
nu merak edenler filmden muhakkak nasibini
alacaktır.
Kaynakça
51
1...,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52 54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,...68
Powered by FlippingBook