Web sitemizde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Detaylı Bilgi
Medya farkındalık kampanyaları madde bağımlılığının önünü kesiyor

Medya farkındalık kampanyaları madde bağımlılığının önünü kesiyor

Medya farkındalık kampanyaları, hedef kitlenin doğru seçilmesi ve doğru mesajlar verilmesi halinde, madde bağımlılığının önüne geçebiliyor.

Türkiye Yeşilay Cemiyeti’nin ev sahipliğini yaptığı, “Uluslararası Uyuşturucu Politikaları ve Halk Sağlığı Sempozyumu” sona erdi. Sempozyumun ikinci gününde madde bağımlılığında “Medya Farkındalık Kampanyaları” tartışıldı.

Stockholm Sosyal Gelişim Birimi, Sosyal İşler İdaresi Bölümünde Gelişim Departmanı Yöneticisi Richard Ives, uyuşturucuyu önlemenin çok kolay olmadığını belirterek, uyuşturucunun ancak çeşitli kampanya ve reklamlarla önüne geçilebileceğini söyledi. Kampanyalarda neyi değiştirmek istiyorsanız gençlere o yönde mesajların verilmesi gerektiğini belirten Ives, “Aynı zamanda bilgilendirme yapılmalı ve ebeveynlere de yer verilmelidir” diye konuştu. Ives, dizi ve filmlerde farkındalık oluşturulabilineceğinin de altını çizdi.

Gençler eğitilmeli

Biyoloji Uzmanı Dr. Christian Mirre ise medyanın kullanılarak farkındalık yaratılmasının oldukça önemli olduğunu vurguladı. Uyuşturucusuz Avrupa Vakfı’nda çalıştığını belirten Mirre, vakıf olarak 22 Avrupa ülkesinde faaliyet gösterdiklerini ifade etti.
“Gençleri korumak için medya taktikleri kullanarak onları eğitmeliyiz” diyen Mirre, uyuşturucunun gerçek zararlarının gençlere anlatılması gerektiğini vurguladı.
Vakıf olarak bağlı oldukları Uyuşturucusuz Dünya Vakfı’nın çok kullanılan oniki uyuşturucu maddesi ile ilgili kampanyalar düzenlediğini dile getiren Mirre, şunları kaydetti: “Dünyanın birçok yerinde pek çok kampanya ve etkinlik düzenlendi. Birçok işletme hazırlanan afişleri kendi işyerlerine astı. 50 milyondan daha fazla broşür hazırlandı. 16 tane ödüllü spot düzenlendi. Yüzlerce TV kanalı bizim videolarımızı yayınladı. Posterler hazırlandı, okullarda müfredatlarına uyumlu materyaller uygulandı. 25 milyondan daha fazla kitapçık, 15 milyondan fazla materyal dağıtıldı. Kampanyayla 200 milyondan daha fazla kişiye ulaştık.”

Korkutucu mesajlardan uzak durulmalı

Varşova Sağlık Bakanlığı Uyuşturucu Önleme Ulusal Bürosunun Müdür Yardımcısı Boguslawa Bukowska, iyi bir kampanyanın verilerinin doğru toplanması ve hedef kitlesinin doğru seçilmesi gerektiğini belirterek, “İnsanlara korkutucu mesajlar verilmemelidir. İkna edici kampanya mesajları verilerek, bazı soru işaretleri oluşturulmalıdır. Ve o mesajlara cevaplar verilmelidir. Kampanyada sosyal pazarlama prensipleri eğer mümkünse uygulanmalıdır. Etkili kampanyalar 3 yıl devam etmeli ve birden çok kanal aracılığıyla kampanya uygulanmalıdır. Bunlar ebeveynlere de ulaşılabilir bir biçimde hazırlanmalıdır” diye konuştu.
Tıp Doktoru Elias Allara da kampanyaların uyuşturucuyu önlemede büyük potansiyellerinin olduğunu söyledi. Bazı basın kampanyalarının yasadışı ilaçları hedef aldığını belirten Allara, “Bu kampanyalar ekonomik ve kamu sağlığı bakımından tehlikeli sonuçlar doğurabiliyor” diye konuştu.